Followers

Sunday, May 25, 2014

DEAR MOTHER IN LAW

TRAUMA 2MINIT jangan hanya pandai menabur kasih dan sayang kepada anak sahaja sebaliknya in fact mother/father in law adalah watak utama yang perlu diambil berat dalam syok menabur ayat-ayat gula dengan anak dara/teruna orang. Hakikatnya,bukanlah mudah untuk kita laksanakan tanggungjawab iaitu PROJEK MEMIKAT HATI IBU DAN AYAH MENTUA.


Siapa kata mudah? mungkin mereka tergolong dalam golonggan lucky person ler. Saje nak shared apa yang terjadi semuanya allah s.w.t telah menjanjikan pasti ada hikmah setiap yang berlaku. Mgkin, orang len di labelkan sebagai bertuah kerana dapat ibu/ayah mentua yang o.k bak kata bahasa muda parents sempoi dan sebaliknya untuk kami (sy).


Dibesarkan dengan persekitaran yang era 20an cewahhh dan latar belakang keluarga berbeza ketara pada peganggan agama,pada mulanya mak mmg suprised sangad bila tahu bakal besan dia bernikap penuh sedangkan famili kami biasa-biasa shaja. Siapapun kita, kita jangan cuba menjadi orang lain cukuplah kita jadi diri kita dimana tidak perlu menjadi alem dimata orang lain.


Bila dikenang sepanjang 3tahunni kekadang apa yang terjadi kelakar dimana pahit telah dirasakan dahulu sejak awal lagi dengan itu juga mendidik hubunggan kami ke tahap dan permulaan untuk sebuah perhubunggan yang sebenar. Firstly,kena interview bila baru-baru kawan dengan azhar kekehkehkeh rasa kelaka sepatutnya fam perempuan yang akan interview lelaki tapi ni sebaliknya,kami penah banyak kali bertikam lidah (sy n ibu) dimana kekadang jiwa muda ini tak sependapat dengan orang yang lebih makan garam,dating kena rahsia-rahsia pegi mana tak bole bagitahu (azhar pesan) wakaka. Tiap kali keluar dating azhar akan dapat msj (ibu doakan kau tak buat bukan-bukan... dan ibu serahkan kepada allah)..mulut dan jari ni kekdang terlalu mudah tertype smpai satu masa "kalau,makcik rasa,macik tak bole terima sy lebih baik macik bagitahu sy awal-awal,sy tak nak bila hubunggan sy dah pegi jauh baru mcik baru nak ckp tak suka sy sebab sy bukanlah sperti makcik yang ada ilmu agama,bertutup penuh bertudung labuh sy tak sempurna mcam makcik" (ayat mmg gantle) hahai smpai azhar kata ceq gila berani cakap dengan ibu dia mcm tu.


nowwwwwwwwwwwwww... after kita kenal hati budi memasing.. zaty nak mintak maaf atas keterlanjuran kata-kata zaty saat jiwa muda membara sehingga lupa akan kepentinggannya hubunggan kekeluargaan dalam melengkapi sebuah kehidupan yang mendatang.


\
inilah hakikatnya kami dulu dan sekarang hehe




haha en.abe jeles dok puih-2kan kite :D




ayat berkias haha tapi sportingkan tulah tak kenal maka tak cinta bila dah kena dia the best ibu.
enjoy sebab sporting doa zaty agar hubunggan kita dan keluarga kita kekal selamanya indah bergini.
beberapa bulan lagi bahtera yang akan dibina akan dilayari bersama ibu dan keluarga tercinta.


peringatan pandai-2lah ambil hati orang tue kita in sya allah hubunggan yang bakal dibina lebih dipermudahkan hendaknya dan ingatlah setiap yang berlaku allah telah janjikan hikmahnya dan janganlah diragu-ragukan mungkin tidak percaya tapi kita wajib percaya hikmahnya.
siapa sangka dari bertikam lidah dan hari ini in sya allah selamanya kami akan menjadi geng.

sekian,


karangkeyboardby : zatyrahman.blogspot.com


No comments:

Post a Comment